Yaşar Kemal, Türk edebiyatının çınarı olarak Anadolu’nun kadim kültürünü romanlarına ve öykülerine yansıtan az sayıdaki uluslararası yazarımızdan biri. Onun unutulmaz eseri İnce Memed ise hiç kuşku yok ki Türk edebiyatının tescilli bir klasiği. Tescilli diyorum zira Notos Öykü dergisi 249 yazara 44. sayısında ‘Türk Edebiyatının Klasikleri Nelerdir?’ sorusunu sormuş, 40 kitaplık listenin başında da İnce […]
Devamını Oku2000 sonrası zenginleşen ulusal sinemamız, kadın yönetmenlerin de daha fazla görünür oldukları bir dönemin habercisi oldu. Cahide Sonku, Bilge Olgaç ve Birsen Kaya’nın ilk adımlarıyla filizlenen ulusal sinemanın kadın yönetmenleri ağacı, 90’lardan sonra Tomris Giritlioğlu, Biket İlhan, İlksen Başarır’ın başarılarıyla yerini sağlamlaştırmıştı. 2000 sonrası ise Pelin Esmer’in filmleriyle zengin bir konu çeperi oluşmuş oldu. Peki […]
Devamını OkuKanatsız İşçilere Ağıt Ulusal sinemamızda emek eksenli film bulmak her geçen gün daha zor hale geliyor. Yoksulluk ve geçim derdi artık çok daha geniş kitlelerin derdine dönüşmüşken emek eksenli bir sinema filmi olan “Babamın Kanatları” başarılı bir güncel örnek olarak hatırlanmayı hak ediyor. Babamın Kanatları, ulusal ve uluslararası çok sayıda festivalde gösterim şansı bulmuş, 4. […]
Devamını OkuFilmler, Festivaller, Yönetmenler, Temalar… Cumhuriyet’in İlk Döneminde Sinema: Tiyatro Egemenliğinde GörsellikÜnlü sinema tarihçisi Nijat Özön, Türk Sineması’nı “İlk Dönem (1914–1923), Tiyatrocular Dönemi (1923–1939), Geçiş Dönemi (1939–1950), Sinemacılar Dönemi (1950–1970), Genç/Yeni Sinema Dönemi (1970–1987)” olarak tanımlar. Türk sinema tarihi bu genel kabul üstüne tasnif edilir. Tiyatrocular Dönemi’nin yegâne sinemacısı Muhsin Ertuğrul’dur. O, bu dönemde çekilen 27 […]
Devamını OkuTürk şiirinin yaşayan çınarı Ataol Behramoğlu’nun dergicilik serüveni, Türkiye’nin politik ve kültürel dönüşümünün de bir çizelgesi gibidir.
Devamını Oku